
Najczęstsze problemy z słuchawkami bezprzewodowymi TWS – pomagamy!
W ostatnich miesiącach słuchawki bezprzewodowe stały się bardzo popularne i zyskują kolejnych zwolenników. Zdarza się jednak że w trakcie użytkowania naszych nowych słuchawek bezprzewodowych, mogą pojawić się pewne problemy z którymi nie zawsze wiemy jak sobie poradzić. Zebraliśmy najczęstsze problemy jakie pojawiają się z słuchawkami bezprzewodowymi i przedstawiamy ich rozwiązania. Czegoś brakuje? Napisz do nas i pomożemy!
Słuchawki bezprzewodowe czemu działa tylko jedna?
Problem ten pojawia się bardzo często w wypadku słuchawek bezprzewodowych TWS. Najszybszym i najczęściej najskuteczniejszym sposobem jego rozwiązania, jest ponowne sparowanie słuchawek między sobą. Słuchawki TWS wykorzystują połączenie bezprzewodowe nie tylko między urządzeniem a słuchawkami, ale też między jedną a drugą słuchawką. Dlatego najskuteczniejszym sposobem na rozwiązanie tego problemu, jest ich ponowne sparowanie np. poprzez umieszczenie ich w otrzymanym etui i postępowanie zgodnie z krokami zalecanymi przez producenta. Najczęściej rozwiązanie problemu z dźwiękiem w jednej słuchawce, będą poniższe kroki:
- Umieszczeniu słuchawek w dołączonym etui ładującym,
- Wybranie w telefonie opcji Bluetooth,
- Wciśnięcie opcji „Zapomnij to urządzenie”
- Zamknięcie etui słuchawek i wciśnięcie przycisku na obudowie,
- Ponowne sparowanie słuchawek z urządzeniem.
Pamiętajmy jednak że powyższe kroki nie są uniwersalne i w dużej mierze uzależnione od modelu słuchawek które posiadamy.
Dlaczego słuchawki bezprzewodowe wypadają z ucha?
Słuchawki bezprzewodowe tworzone są w taki sposób, aby odpowiadały możliwie jak największej grupie użytkowników. Nie oznacza to jednak że wszyscy mamy ten sam kształt oraz rozmiar ucha, a to prowadzi do tego, że część użytkowników skarży się na problem wypadających słuchawek. Rozwiązań problemu jest bardzo wiele, jednak najskuteczniejszym będzie wymiana gumek na słuchawkach, na rozmiar dopasowany do nas. To z reguły rozwiązuje problem bardzo skutecznie, jeżeli jednak problem nadal nas dotyczy, warto wtedy poeksperymentować z położeniem słuchawek, ich kątem nachylenia względem ucha lub skorzystaniu z dodatkowego okablowania które połączy nasze słuchawki.
Dlaczego słuchawki bezprzewodowe szumią lub piszczą?
W trakcie korzystania z naszych słuchawek, możemy spotkać się z problemem szumów lub pisków dobywających się z naszych słuchawek. Problemem ten może pojawiać się w momencie gdy sygnał z Bluetooth jest osłabiony lub zakłócany, ponieważ słuchawki komunikują się ze sobą właśnie za jego pomocą. Część producentów zaleca korzystania z muzyki przechowywanej na naszych urządzeniach, ponieważ dodatkowe strumieniowanie muzyki może prowadzić do przerywania pracy. Kolejnym rozwiązaniem jest ponowne rozłączenie pary słuchawek i ich ponowne połączenie. Pamiętajmy też o tym, aby sprawdzić czy nasze słuchawki nie mają zbyt niskiego poziomu baterii, co również może prowadzić do szumów i pisków w słuchawkach. Jeżeli problem pojawia się nadal, warto skontaktować się z serwisem.
Dlaczego słuchawki bezprzewodowe przerywają?
Zdarza Ci się że Twoje słuchawki przerywają swoją pracę? Musimy pamiętać że słuchawki bezprzewodowe wykorzystują do komunikacji Bluetooth. Niestety bliska obecność innych urządzeń emitujących fale radiowe, może prowadzić do przerywania, takimi urządzeniami są np. routery, komputery, mikrofalówki lub nawet lodówki. Jeżeli przerwy w pracy słuchawek pojawiają się w momencie trzymania ich w kieszeni, może się zdarzyć że blokujemy antenę Bluetooth przez swoje ciało, rozważmy wtedy przeniesienie smartfona w inne miejsce. Pamiętajmy też że zasięg komunikacji Bluetooth jest ograniczony i problemem z łącznością może pojawiając się w momencie zbyt dużego oddalenia się od urządzenia. Innym rozwiązaniem może być wyłączenie wymagających aplikacji, które mogą wpływać na przeciążenie systemu i w efekcie zakłócenia dźwięku.
Inne problemy z słuchawkami bezprzewodowymi?
Jeżeli w naszym artykule nie znalazłeś odpowiedzi na Twój problem, zostaw komentarz i postaramy się pomóc w znalezieniu rozwiązania!
Krystian Marko
Kupiłem dziś i500 tws odpakowałem wszystko fajnie otworzyłem je i nie zaswieciła się diota, ladowałem je i nadal nic klikałem guzik z tyłu i nic trzymałem ten guzik i nadal nic prosze pomocy :(
Krzychu Pozioma
Świetny poradnik, dzięki za pomoc!
Marcel Muszyński
Dzień dobry dziś zakupiłem słuchawki twina1 i kiedy wkładam je do pudełka ładującego nie wyłączają się etui jest naładowane pomocy!?
Iga Nowak
Kupilam niedawno sluchawki edifier X3 i jak lacze je z bluetooth to działają z 5 sekund i sie rozlaczaja…teraz kliknelam ,,zapomnij urzadzenie” i jesczs raz lacze ale teraz to ich nie wyszukuje w ogole
Kamil brn
Słuchawki JBL tube 225tws nie działa mikrofon czy jest jakiś sposób na zniwelowanie tego problemu z góry dziękuję poza tym wszystko działa jak należy
Grześ
Słuchawki jbl pchełki po 4 miesiącach grają ciszej ?
Kuba k
Moje słuchawki
Milena K
Guzik sie zawiesił (?) i nie da sie wyłączyć stacji ladowania przez co szybko sie rozładowują co mam zrobić?
Rafał S
Witam, TWS1 Pro lewa słuchawka w etui mryga cały czas na niebiesko nie wyłącza się nie mogę jej z parować z tel. Telefon resetowany Bluetooth też, ustawienia fabryczne słuchawek robię jak, jest napisane i nić prawa ok działa sparuje z tel
Małgorzata
Witam ! Chrzesniaczka ma jbl wave 100. Nagle włączyła jej sienopcja słuchania na jedna słuchawkę dual connect. Ja włączyć spowrotem na stereo?
Dawid
Witam, mam problem ze słuchawkami Motorola Vervebuds 200. Każda ze słuchawek podłącza się pod różne bluetooth i w momencie uruchomienia działa tylko jedna, najpóźniej połączona. Czy jest możliwość jakoś to zmienić w ustawieniach?