Test nagrzewnicy samochodowej 300W 0
Test nagrzewnicy samochodowej 300W

Test nagrzewnicy samochodowej 300W

Wielka Bestia ze wschodu tuż za rogiem, chyba  nie chcesz zmarznąć w samochodzie? Potrzebujesz dodatkowego ogrzewania w samochodzie na przetrwanie dużych przymrozków? To idealny moment na zakup nagrzewnicy samochodowej 300W!

Opakowanie i obudowa nagrzewnicy

W kartonowym opakowaniu znajdziemy to co najważniejsze do umieszczenia nagrzewnicy w pojeździe. Oprócz samego urządzenia otrzymujemy samoprzylepne rzepy do umiejscowienia produktu. Przełącznik mocy 150 i 300W pozwala na zastosowanie w każdym samochodzie! Duża plastikowa obudowa z nóżką idealnie nadaje się do umiejscowienia pod nogami kierowcy ( gorąco polecam!).

Opakowanie nagrzewnicy samochodowej 300W

Bardzo cieszy mnie obecność bezpiecznika na kablu, zabezpiecza on nasz samochód przed przepięciami i awariami.

Test nagrzewnicy samochodowej 300W kabel

Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to długość kabla. Jest bardzo gruby jak na tą klasę cenową, niestety nie do każdego samochodu nada się 1,5m kabel. Masywna końcówka i porządne wykonanie pozwoli na użytkowanie przez lata.

Nagrzewnica samochodowa test kabel i rozmiar złącza

Przed uruchomieniem warto zwrócić uwagę czy kabel nie przeszkadza w pracy wentylatora wewnątrz urządzenia. Objawy zapchanej nagrzewnicy przejawiają się w nierównej lub braku pracy wentylatora. Do procedury testowej użyłem świetnej stacji pogodowej firmy techno line WS 6447. Byłem pozytywnie zaskoczony gdy w opakowaniu oprócz bezpiecznie zapakowanego produktu otrzymałem zasilacz do stacji pogodowej! Pozwoliła ona na dokładny pomiar temperatury przed i po włączeniu nagrzewnicy w samochodzie a dzięki możliwości użycia baterii i bezprzewodowej czujce praca z nią była przyjemnością.

Jak sprawdziliśmy wydajność urządzenia?

Do zamarzniętego samochodu segmentu B (Fiat Punto Evo) podłączyłem nagrzewnicę i ustawiłem jej tryb pracy na 300W. Termometr został położony na kierownicy a samo testowane urządzenie na ziemi po stronie pasażera. Silnik i nawiew zostawiłem wyłączony (oszczędności w paliwie przez zimę prawdopodobnie zwrócą zakup tego sprzętu :) ). Nikt nie przebywał w samochodzie podczas testu.

Nagrzewnica samochodowa 300W w samochodzie temperatura

Nagrzewnica samochodowa 300W na podłodze samochód

*czujka pracuje z dużym opóźnieniem, faktyczna temperatura na zewnątrz to około 3°C.

Nagrzewnica samochodowa test z stacja pogodowa technoline

Wynik po 5minutach ogrzewania samochodu.

Nagrzewnica samochodowa test z stacją technoline

*czujka pracuje z dużym opóźnieniem, po wejściu do auta na miejsce pasażera było ciepło i przyjemnie. Wynik po 10 minutach ogrzewania samochodu.

Jak widać na załączonych zdjęciach, nagrzewnica samochodowa 300W nie jest demonem prędkości ale posłusznie wykonuje swoje zadanie, w końcu zasilamy ją z gniazdka zapalniczki. Duży wpływ na pracę ma maksymalne natężenie prądu w naszej zapalniczce. W punciaku jak i większości samochodów segmentu B wynosi ono 15A czyli faktyczna moc z jaką mogła pracować nagrzewnica to około 180W. Nawet przy ograniczeniu mocowym spokojnie utrzymywała wysoką temperaturę w aucie, ogrzewa nas po kilkunastu sekundach po podłączeniu. Idealnie sprawdza się gdy dmucha bezpośrednio na nas ciepłym powietrzem.

Głośność urządzenia

Przy włączonym silniku Diesela i schowaniu nagrzewnicy pod fotel wesołe klekotanie niskolitrażowego motoru zagłuszało kręcący się wentylator. Na postoju głośność można porównać do drugiego biegu nadmuchu w samochodzie.

Czy warto kupić nagrzewnicę samochodową?

Jeżeli chcesz przetrwać nadchodzące wielkie mrozy zdecydowanie tak. Oprócz pełnienia funkcji ogrzania pasażerów, pozwoli na szybsze odmrożenie pojazdu bez użycia skrobaczki do szyb. Chyba nikt z nas nie lubi zarysowanej przedniej szyby.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl